Haberler

Enerji Verimliliği Haftası

Enerjinin önemine binaen bilinçli bir şekilde kullanılmasını sağlamak amacıyla her yıl ocak ayının ikinci haftası Enerji Tasarrufu Haftası olarak kutlanır. Bu kapsamda okulumuzda yapılan etkinlikler şunlardır: *Tüm öğrencilerimize enerji tasarrufu ile ilgili videolar izletilip üzerinde konuşuldu. *Enerji tasarrufu ile ilgili pano hazırlandı. *Enerji tasarrufu ile ilgili video velilerimizde izleyebilmesi için okul internet sitesinde ve whatsapp gruplarında paylaşıldı. Unutmayalım ki en ucuz enerji tasarruf edilen enerjidir. Enerji tasarrufu konusunda özen gösterelim.

Devamı

Matematik Seferberliği

Matematik Seferberliği   PROJE İÇERİKPROJENİN GEREKÇESİMat Matematik biçimlerin, sayıların ve niceliklerin yapılarını, özelliklerini, aralarındaki bağıntıları tümden gelimli akıl yürütme yoluyla inceleyen ve aritmetik, geometri, cebir gibi alanları olan bir bilim dalıdır. İçerdiği bu kavram ve beceriler ile tarih boyunca bilim ve teknolojideki gelişmelerin, icat ve buluşların önünü açmıştır. Bu yönden ülkelerin teknoloji bağlamında kalkınmasından, bireylerin günlük yaşam problemlerinin çözümüne değin matematiğin doğru bir şekilde algılanıp çözüm süreçlerinin anlamlandırılmasının kritik önem arz etmekte olduğu söylenebilir. PISA 2018 ön raporu incelendiğinde matematik okuryazarlığı bağlamında Türkiye'nin 78 ülke arasından 42. sırada yer aldığı görülmektedir. PISA, öğrencilerin gerçek yaşamdaki durumlar ve sorunlarla karşı karşıya kaldıklarında matematiği kullanabilme becerisini değerlendiren bir çalışmadır. PISA araştırması kapsamında tanımlanan matematik okuryazarlığı, öğrencilerin matematiği günlük bağlamlarla ilişkilendirme kapasitesini geliştirilmesi ihtiyacına özellikle vurgu yapmaktadır. Süreç standartlarından biri olarak nitelendirilen matematikte ilişkilendirme becerisinin öğrencilerin daha etkin ve kalıcı öğrenmeler sağladığı araştırmalarca desteklenen bir durumdur. Milli eğitim bakanlığı matematiği günlük hayatla ilişkilendirmenin önemine vurgu yaparak 'Her Yerde Matematik' anlayışıyla matematik seferberliğini başlatmıştır. Bu seferberlik kapsamında MEB, TÜBİTAK ve üniversiteler iş birliğinde matematik dersinin öğrenimini günlük yaşam becerilerine uyarlayarak hem kolaylaştırmak hem de öğrencilerin bu dersi küçük yaştan itibaren sevmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. PROJENİN GENEL AMACI Birlikte matematik öğretiminin nasıl kolaylaştırılabileceği ve yaygınlaştırılabileceği üzerinde durulması gereken durumlardır. Eğitimde fırsat eşitliğinin kilit taşlarından biri matematik öğretimi olarak ifade edilebilir. Çünkü matematik sadece sayısala eğilimi olan öğrencilerin değil; sözel ve eşit ağırlık eğilimi olan öğrencilerin de hayatlarında mutlaka karşılaşacakları bir derstir. Matematik bireyin hayatı anlaması, yorumlaması ve hayatın içinde rasyonel bir şekilde yol alabilmesi için gerekli olan bir enstrümandır. Bu bağlamda öğrencileri 21. yüzyılın dünyasına bu yeteneklerle yetiştirmek ve matematiğin doğasını anlayarak onu günlük hayatta daha sık kullanabilmelerini sağlamak adına matematik seferberliği başlatılmıştır. ematik biçimlerin, sayıların ve niceliklerin yapılarını, özelliklerini, aralarındakibağıntıları tümden gelimli akıl yürütme yoluyla inceleyen ve aritmetik, geometri, cebir gibialanları olan bir bilim dalıdır. İçerdiği bu kavram ve beceriler ile tarih boyunca bilim veteknolojideki gelişmelerin, icat ve buluşların önünü açmıştır. Bu yönden ülkelerin teknolojibağlamında kalkınmasından, bireylerin günlük yaşam problemlerinin çözümüne değinmatematiğin doğru bir şekilde algılanıp çözüm süreçlerinin anlamlandırılmasının kritikönem arz etmekte olduğu söylenebilir.PISA 2018 ön raporu incelendiğinde matematik okuryazarlığı bağlamında Türkiye'nin 78ülke arasından 42. sırada yer aldığı görülmektedir. PISA, öğrencilerin gerçek yaşamdakidurumlar ve sorunlarla karşı karşıya kaldıklarında matematiği kullanabilme becerisinideğerlendiren bir çalışmadır. PISA araştırması kapsamında tanımlanan matematikokuryazarlığı, öğrencilerin matematiği günlük bağlamlarla ilişkilendirme kapasitesinigeliştirilmesi ihtiyacına özellikle vurgu yapmaktadır. Süreç standartlarından biri olaraknitelendirilen matematikte ilişkilendirme becerisinin öğrencilerin daha etkin ve kalıcıöğrenmeler sağladığı araştırmalarca desteklenen bir durumdur.Milli eğitim bakanlığı matematiği günlük hayatla ilişkilendirmenin önemine vurgu yaparak'Her Yerde Matematik' anlayışıyla matematik seferberliğini başlatmıştır. Bu seferberlikkapsamında MEB, TÜBİTAK ve üniversiteler iş birliğinde matematik dersinin öğreniminigünlük yaşam becerilerine uyarlayarak hem kolaylaştırmak hem de öğrencilerin bu dersiküçük yaştan itibaren sevmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.PROJENİN GENEL AMACIBMatematik dersinin öğrenimini günlük yaşam becerilerine uyarlayarak hem kolaylaştırmak hem de öğrencilerin bu dersi küçük yaştan itibaren sevmelerini sağlamak bu projenin genel amacıdır.  bu projenin genelamacıdır.PROJENİN ÖZEL AMAÇLARIMmmMatematik seferberliği proje amacı doğrultusunda matematik atölyeleri, materyal geliştirme, öğretmen eğitimi, öğretmen eğitiminin dijital platformu gibi uygulamaların il genelinde yaygınlaştırılması sağlanacaktır. TÜBİTAK ve Üniversiteler ile yapılan işbirliği çerçevesinde bu süreç aktif olarak işletilecektir. Matematik seferberliği ile il genelinde öğretmen, öğrenci ve okul bazlı başarı hikâyelerinin oluşturulması, matematik koridorları oluşturulması, okullarda matematik köşelerinin yaygınlaştırılması hedeflenmektedir. Öğrencilerin bu seferberlik sürecine uyum sağlamaları için yaz okulları, destekleme ve yetiştirme kursları, seçmeli matematik uygulamaları dersi ve matematik ile ilgili ders dışı çalışmaların amacına uygun işlenmesi sağlanacaktır. Özellikle küçük yaşlardaki öğrencilerde ritim duygusu için matematik ile ilgili müzik, drama vb. etkinlikler düzenlenmesi sağlanacaktır. eTwinning projesi kapsamında ilimizde geliştirilecek dijital içeriklerde matematiğe daha fazla yer verilmesi sağlanacaktır. Proje okullarında matematik ile ilgili bilimsel çalışmalar yapılması beklenmektedir. ÖBA' da bulunan 21 mesleki gelişim topluluğundan; matematik ile ilgili olan 7 mesleki gelişim topluluğuna matematik öğretmenlerinin okul yönetimlerince katılımlarının teşvik edilmesi sağlanacaktır.,öğretmen eğitimi, öğretmen eğitiminin dijital platformu gibi uygulamaların il genelindeyaygınlaştırılması sağlanacaktır. TÜBİTAK ve Üniversiteler ile yapılan işbirliği çerçevesindebu süreç aktif olarak işletilecektir.Topluluğu Eğitim ProgramıErken Çocuklukta Oyun Temelli Matematik Eğitimi Mesleki Gelişim Topluluğu EğitimProgramıOyun Yoluyla Öğrenme Mesleki Gelişim Topluluğu Eğitim ProgramıBeceri Temelli Soru Yazma ve Etkinlik Geliştirme Mesleki Gelişim Topluluğu EğitimProgramıİlkokulda Öğretimin Farklılaştırılması Matematik ve Sosyal Bilgiler Alt Temaları MeslekiGelişim Topluluğu Eğitim Programı

Devamı

MALATYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ YABANCI DİL SEFERBERLİĞİ TİME TO SPEAK

Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nce hazırlanan 2019-2023 Stratejik Planı doğrultusunda ortaya konulan yabancı dile yönelik tespitler göz önünde bulundurularak, Time to Speak projesinde yabancı dil öğrenmenin bir kültüre dönüştürülmesi; böylece, gerek öğretmenlerin gerekse öğrencilerin süreci içselleştirerek ve sahiplenerek daha verimli sonuçlar alınması amaçlanmaktadır.             Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yabancı Dil Seferberliği - Time to Speak Projesi  PROJENİN GEREKÇESİ Değişen dünyada insanların değişim ve gelişimleri de kaçınılmaz bir süreç olarak kabul edilmektedir. Bu bağlamda dil edinimi, her ülkenin yeni ve güncel politikalar ve uygulamalarla desteklediği; vatandaşlarını başta okullar olmak üzere birçok ortamdaki eğitimlerle dünya vatandaşı olmaya hazırladığı bir konudur. Dil eğitimi halk eğitim merkezleri, hafta sonu kursları vb. ortamlarda veriliyor olmakla birlikte, eğitim sürecinin temel omurgasını okullar oluşturmaktadır. Okullarda verilen dil eğitimleri bakanlıkça oluşturulan bir genel müfredat dâhilinde ilerlemekte ve yıl boyunca öğretmenlerden bu doğrultuda çalışmalar yapmaları beklenmektedir. Müfredatın içeriği dört temel beceriyi kapsayacak biçimdedir ancak yapılan gözlemler ve araştırmalar öğrencilerin yabancı dilde kendini ifade etme (Speaking) konusunda sorunlar yaşadığını göstermektedir. Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nce hazırlanan 2019-2023 Stratejik Planı doğrultusunda ortaya konulan yabancı dile yönelik tespitler göz önünde bulundurularak, bu projede yabancı dil öğrenmenin bir kültüre dönüştürülmesi; böylece, gerek öğretmenlerin gerekse öğrencilerin süreci içselleştirerek ve sahiplenerek daha verimli sonuçlar alınması amaçlanmaktadır. PROJENİN GENEL AMACI Yabancı dil edinimini bir ihtiyaç ve gittikçe etkileşimin arttığı dijital dünyanın vazgeçilmezleri arasında görerek öğrencinin bunu bir yaşam kültürüne dönüştürmesi bu projenin genel amaçları arasındadır. Projenin gerekçesinde belirtilmiş olan konuşma becerileriyle ilgili sorunların en aza indirgenebilmesi, öğrencilerin dili içselleştirerek kendilerini rahatça ifade etme konusunda gelişim göstermeleri amacıyla projenin hayata geçirilmesine karar verilmiştir. Bu projede yaparak yaşayarak öğrenme (learning by doing and living) yaklaşımı ön plana çıkarılarak, konuşma (speaking) becerilerinin bu doğrultuda geliştirilmesi amaçlanmaktadır. PROJENİN ÖZEL AMAÇLARI 1·Dil becerilerini geliştirmek 2·Dilin günlük hayattaki kullanımını arttırmak 3·Öğrencilerin özgüvenlerini artırmak 4·Kendini ifade yeteneğini geliştirmek 5·Fikirlerini savunma becerileni geliştirmek 6·Ortak faaliyet yürütme becerilerini geliştirmek 7·Akran iletişimini artırmak 8·Karşı tarafın fikirlerine saygı duyulması fikrini benimsetmek 9·Yabancı dile yönelik bazı öğrencilerde olan ön yargıları ve öğrenilmiş çaresizliği yıkmak  PROJE ÖZETİ Yabancı dil edinimini bir ihtiyaç ve gittikçe etkileşimin arttığı dijital dünyanın vazgeçilmezleri arasında görerek öğrencinin bunu bir yaşam kültürüne dönüştürmesi hedeflenmektedir. Ayrıca, dil becerilerini geliştirmek, dilin günlük hayattaki kullanımını arttırmak, öğrencilerin özgüvenlerini artırmak, kendini ifade yeteneğini geliştirmek, fikirlerini savunma becerileni geliştirmek, ortak faaliyet yürütme becerilerini geliştirmek, akran iletişimini arttırmak, karşı tarafın fikirlerine saygı duyulması fikrini benimsetmek, yabancı dile yönelik bazı öğrencilerde olan ön yargıları ve öğrenilmiş çaresizliği yıkmak projenin hedefleri arasındadır. Özellikle konuşma becerileriyle ilgili sorunların en aza indirgenebilmesi, öğrencilerin dili içselleştirerek kendilerini rahatça ifade etme konusunda gelişim göstermeleri amacıyla projenin hayata geçirilmesine karar verilmiştir. Bu projede yaparak yaşayarak öğrenme (learning by doing and living) yaklaşımı ön plana çıkarılarak, konuşma (speaking) becerilerinin bu doğrultuda geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için, yabancı dil müfredatının "speaking" kazanımları doğrultusunda her ay "a) in-class/in-school ve b) extracurricular (outdoor)" aktivitelerini içeren bir çalışma takvimi hazırlanmıştır. Öğrencilerin dili içselleştirip konuşabilme becerileri sergilemelerini hedefleyen bu projede, haziran ve Temmuz aylarında proje genel ve özel amaçları şekillendirilmiş; etkinlik akışı belirlenmiştir. Bu doğrultuda, Ağustos ayının son haftası okullarda dil kulüplerinin kurulması için okul müdürlüklerine yazı gönderilecektir. Proje metni doğrultusunda, yıl içerisinde yapılacak faaliyetleri ve dijital araçları tanıtan; yönlendirmelerde bulunan bir e-book hazırlanmaktadır. Sene başı zümre toplantıları Ar-Ge ile ortak yapılması ve bu projenin öğretmenlere tanıtılması gerçekleştirilecektir. Eylül ayı itibariyle proje uygulamaya başlanacaktır. Öğretmenlere, yıl boyunca her ayın içeriği doğrultusunda yapacakları faaliyetler tanıtılacak ve bu faaliyetlerin her ay bir web modüle yüklenmesi sağlanacaktır. Böylece her ayın ürünleri sisteme video, fotoğraf, çıktı vb. biçimlerde yüklenmiş olacaktır. Bu ürünlerin oluşturulmasında en az bir dijital platformdan yararlanılması (Birçok dijital platform ve web2 aracı tanıtılacak ve bunlar aracığıyla ürünlerin ortaya çıkarılması istenecektir.) Çalışmalar öğrenci odaklı olarak programlanacak ve öğretmen mentörlük görevini üstlenecektir. Sene sonunda, "dil festivali" başlığı altında yıl boyunca üretilen ve modüle yüklenen tüm ürünlerin sergilenmesini de kapsayan bir eğlence etkinliği düzenlenecektir. Bu etkinliğe yabancı dil yarışması, karaoke, sergiler vb. etkinlikler de dahil edilecektir. "En ödülleri" adı altında öğrencilerin ve öğretmenlerin çabasını ve üretkenliğini takdir eden ödüller dağıtılacaktır. 

Devamı

1/A SINIFI OKUMA BAYRAMI

1/A Sınıfımız artık okuyor! Emeklerinden dolayı başta 1/A sınıfı öğretmeni ELVAN ÇOLAK'ı,öğrencilerimizi ve velilerimizi kutluyoruz.

Devamı

Okulumuzda sanatsal çalışmalar devam ediyor

Okulumuzda sanatsal çalışmalar devam ediyor

Devamı

4\A Sınıfımızın Mezuniyet Etkinlikleri

4/A Sınıfımızın Mezuniyet Etkinlikleri

Devamı

Geçte olsa öğrencilerimize kavuştuk

Devamı

Okulumuz öğrencilerini bekliyor

Okulumuz öğrencilerini bekliyor

Devamı

18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Günü

Devamı

BİLİŞİM SINIFIMIZ

BİLİŞİM SINIFIMIZ

Devamı

OKULUM TEMİZ

Devamı