Matematik Seferberliği

Matematik Seferberliği

 

PROJE İÇERİK
PROJENİN GEREKÇESİ
Mat Matematik biçimlerin, sayıların ve niceliklerin yapılarını, özelliklerini, aralarındaki bağıntıları tümden gelimli akıl yürütme yoluyla inceleyen ve aritmetik, geometri, cebir gibi alanları olan bir bilim dalıdır. İçerdiği bu kavram ve beceriler ile tarih boyunca bilim ve teknolojideki gelişmelerin, icat ve buluşların önünü açmıştır. Bu yönden ülkelerin teknoloji bağlamında kalkınmasından, bireylerin günlük yaşam problemlerinin çözümüne değin matematiğin doğru bir şekilde algılanıp çözüm süreçlerinin anlamlandırılmasının kritik önem arz etmekte olduğu söylenebilir. PISA 2018 ön raporu incelendiğinde matematik okuryazarlığı bağlamında Türkiye'nin 78 ülke arasından 42. sırada yer aldığı görülmektedir. PISA, öğrencilerin gerçek yaşamdaki durumlar ve sorunlarla karşı karşıya kaldıklarında matematiği kullanabilme becerisini değerlendiren bir çalışmadır. PISA araştırması kapsamında tanımlanan matematik okuryazarlığı, öğrencilerin matematiği günlük bağlamlarla ilişkilendirme kapasitesini geliştirilmesi ihtiyacına özellikle vurgu yapmaktadır. Süreç standartlarından biri olarak nitelendirilen matematikte ilişkilendirme becerisinin öğrencilerin daha etkin ve kalıcı öğrenmeler sağladığı araştırmalarca desteklenen bir durumdur. Milli eğitim bakanlığı matematiği günlük hayatla ilişkilendirmenin önemine vurgu yaparak 'Her Yerde Matematik' anlayışıyla matematik seferberliğini başlatmıştır. Bu seferberlik kapsamında MEB, TÜBİTAK ve üniversiteler iş birliğinde matematik dersinin öğrenimini günlük yaşam becerilerine uyarlayarak hem kolaylaştırmak hem de öğrencilerin bu dersi küçük yaştan itibaren sevmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. PROJENİN GENEL AMACI Birlikte matematik öğretiminin nasıl kolaylaştırılabileceği ve yaygınlaştırılabileceği üzerinde durulması gereken durumlardır. Eğitimde fırsat eşitliğinin kilit taşlarından biri matematik öğretimi olarak ifade edilebilir. Çünkü matematik sadece sayısala eğilimi olan öğrencilerin değil; sözel ve eşit ağırlık eğilimi olan öğrencilerin de hayatlarında mutlaka karşılaşacakları bir derstir. Matematik bireyin hayatı anlaması, yorumlaması ve hayatın içinde rasyonel bir şekilde yol alabilmesi için gerekli olan bir enstrümandır. Bu bağlamda öğrencileri 21. yüzyılın dünyasına bu yeteneklerle yetiştirmek ve matematiğin doğasını anlayarak onu günlük hayatta daha sık kullanabilmelerini sağlamak adına matematik seferberliği başlatılmıştır. ematik biçimlerin, sayıların ve niceliklerin yapılarını, özelliklerini, aralarındaki
bağıntıları tümden gelimli akıl yürütme yoluyla inceleyen ve aritmetik, geometri, cebir gibi
alanları olan bir bilim dalıdır. İçerdiği bu kavram ve beceriler ile tarih boyunca bilim ve
teknolojideki gelişmelerin, icat ve buluşların önünü açmıştır. Bu yönden ülkelerin teknoloji
bağlamında kalkınmasından, bireylerin günlük yaşam problemlerinin çözümüne değin
matematiğin doğru bir şekilde algılanıp çözüm süreçlerinin anlamlandırılmasının kritik
önem arz etmekte olduğu söylenebilir.
PISA 2018 ön raporu incelendiğinde matematik okuryazarlığı bağlamında Türkiye'nin 78
ülke arasından 42. sırada yer aldığı görülmektedir. PISA, öğrencilerin gerçek yaşamdaki
durumlar ve sorunlarla karşı karşıya kaldıklarında matematiği kullanabilme becerisini
değerlendiren bir çalışmadır. PISA araştırması kapsamında tanımlanan matematik
okuryazarlığı, öğrencilerin matematiği günlük bağlamlarla ilişkilendirme kapasitesini
geliştirilmesi ihtiyacına özellikle vurgu yapmaktadır. Süreç standartlarından biri olarak
nitelendirilen matematikte ilişkilendirme becerisinin öğrencilerin daha etkin ve kalıcı
öğrenmeler sağladığı araştırmalarca desteklenen bir durumdur.
Milli eğitim bakanlığı matematiği günlük hayatla ilişkilendirmenin önemine vurgu yaparak
'Her Yerde Matematik' anlayışıyla matematik seferberliğini başlatmıştır. Bu seferberlik
kapsamında MEB, TÜBİTAK ve üniversiteler iş birliğinde matematik dersinin öğrenimini
günlük yaşam becerilerine uyarlayarak hem kolaylaştırmak hem de öğrencilerin bu dersi
küçük yaştan itibaren sevmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
PROJENİN GENEL AMACI
BMatematik dersinin öğrenimini günlük yaşam becerilerine uyarlayarak hem kolaylaştırmak hem de öğrencilerin bu dersi küçük yaştan itibaren sevmelerini sağlamak bu projenin genel amacıdır.  bu projenin genel
amacıdır.
PROJENİN ÖZEL AMAÇLARI
MmmMatematik seferberliği proje amacı doğrultusunda matematik atölyeleri, materyal geliştirme, öğretmen eğitimi, öğretmen eğitiminin dijital platformu gibi uygulamaların il genelinde yaygınlaştırılması sağlanacaktır. TÜBİTAK ve Üniversiteler ile yapılan işbirliği çerçevesinde bu süreç aktif olarak işletilecektir. Matematik seferberliği ile il genelinde öğretmen, öğrenci ve okul bazlı başarı hikâyelerinin oluşturulması, matematik koridorları oluşturulması, okullarda matematik köşelerinin yaygınlaştırılması hedeflenmektedir. Öğrencilerin bu seferberlik sürecine uyum sağlamaları için yaz okulları, destekleme ve yetiştirme kursları, seçmeli matematik uygulamaları dersi ve matematik ile ilgili ders dışı çalışmaların amacına uygun işlenmesi sağlanacaktır. Özellikle küçük yaşlardaki öğrencilerde ritim duygusu için matematik ile ilgili müzik, drama vb. etkinlikler düzenlenmesi sağlanacaktır. eTwinning projesi kapsamında ilimizde geliştirilecek dijital içeriklerde matematiğe daha fazla yer verilmesi sağlanacaktır. Proje okullarında matematik ile ilgili bilimsel çalışmalar yapılması beklenmektedir. ÖBA' da bulunan 21 mesleki gelişim topluluğundan; matematik ile ilgili olan 7 mesleki gelişim topluluğuna matematik öğretmenlerinin okul yönetimlerince katılımlarının teşvik edilmesi sağlanacaktır.,
öğretmen eğitimi, öğretmen eğitiminin dijital platformu gibi uygulamaların il genelinde
yaygınlaştırılması sağlanacaktır. TÜBİTAK ve Üniversiteler ile yapılan işbirliği çerçevesinde
bu süreç aktif olarak işletilecektir.
Topluluğu Eğitim Programı
Erken Çocuklukta Oyun Temelli Matematik Eğitimi Mesleki Gelişim Topluluğu Eğitim
Programı
Oyun Yoluyla Öğrenme Mesleki Gelişim Topluluğu Eğitim Programı
Beceri Temelli Soru Yazma ve Etkinlik Geliştirme Mesleki Gelişim Topluluğu Eğitim
Programı
İlkokulda Öğretimin Farklılaştırılması Matematik ve Sosyal Bilgiler Alt Temaları Mesleki
Gelişim Topluluğu Eğitim Programı




Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi